Utama Microsoft Windows 11 tidak akan sertakan sokongan Aplikasi Android ketika pelancarannya 5 Oktober...

Windows 11 tidak akan sertakan sokongan Aplikasi Android ketika pelancarannya 5 Oktober ini

360
0

Microsoft tidak akan menyertakan bersama sokongan aplikasi Android pada Windows 11 ketika pelancaran sistem operasi berkenaan 5 Oktober ini.

Sungguhpun ciri menjalankan aplikasi Android pada Windows 11 merupakan ciri utamanya, Microsoft bakal memulakan pengujiannya dalam tempoh beberapa bulan yang akan datang.

Menurut Aaron Woodman, Pengurus Pemasaran Windows di Microsoft, pihaknya akan membawakan ciri tersebut melalui Windows Insider. Fungsi ini akan membawakan aplikasi Windows 11 dan Microsoft Store dengan usaha sama dengan Amazon dan Intel.

Ini bermakna, aplikasi Android tidak akan tiba di Windows 11 sehingga 2022. Microsoft perlu terlebih dahulu menguji fungsi ini di Windows Insider sebelum memperkenalkan kepada pengguna umum.

Pun begitu, Windows 11 masih lagi memenuhi janjinya dengan membawakan:

  • integrasi Microsoft Teams
  • rekaan baharu menu Start
  • penambahbaikan desktop (snap layout, group) untuk peningkatan berbilang tugasan
  • penambahbaikan Microsoft Store

Microsoft baru-baru ini mengumumkan Windows 11 akan dilancarkan kepada orang ramai pada 5 Oktober 2021. Ia akan ditawarkan sebagai naik taraf percuma untuk PC-PC yang menepati syarat spesifikasi dengan keutamaan diberikan kepada PC-PC baharu.

PC-PC yang mengikut syarat spesifikasi minima akan menyusul kemudian.  Microsoft mensasarkan kesemuanya akan menerima naik taraf Windows 11 ini menjelang pertengahan 2022.

Tinggalkan komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.