Utama Komputer Microsoft sekat Kemaskini Windows 10 May 2020 pada sesetengah Peranti

Microsoft sekat Kemaskini Windows 10 May 2020 pada sesetengah Peranti

433
0

Microsoft dilaporkan telah menangguhkan peluncuran masuk kemaskini Windows 10 May 2020 pada sesetengah peranti. Menurut laporan dari The Verge, hal ini dilakukan bagi menyelesaikan isu-isu berbangkit yang berlaku pada kemaskini terbaru ini.

Secara keseluruhannya, Microsoft kini sedang menyiasat 10 isu dengan sembilan daripadanya ditangguhkan buat sementara waktu dari pemasangan melalui Kemaskini Windows 10.

Sembilan isu berkenaan melibatkan masalah ralat luar jangka dan restart pada peranti-peranti tertentu. Surface Pro 7 dan Surface Laptop 3 merupakan antara peranti-peranti yang terlibat dalam isu tersebut.

Kemaskini ini juga disekat oleh sistem-sistem yang menggunakan GameInput Redistributable pada aplikasi atau permainannya. Microsoft tidak memperincikan aplikasi apa yang terlibat dan hanya memaklumkan aplikasi tersebut akan mungkin tidak menerima input dari tetikus.

Buat masa ini pengguna masih lagi dibenarkan untuk mengemaskini Windows 10 secara manual. Cuma, tindakan ini hadir dengan risiko-risiko keselamatan yang perlu diketahui oleh pengguna.

Tinggalkan komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.