Utama Internet Cara menonton Online Sukan SEA 2017 Kuala Lumpur

Cara menonton Online Sukan SEA 2017 Kuala Lumpur

1166
0

Upacara pembukaan rasmi Sukan SEA 2017 Kuala Lumpur akan berlangsung pada 19 Ogos ini. Namun, dari bermula hari ini terdapat acara-acara yang sudah pun mula dipertandingkan seperti sukan bola jaring dan bola sepak lelaki.

Acara-acara sukan lebih seronok dan mengujakan untuk ditonton secara langsung di venue-venue pertandingan. Tetapi, oleh kerana kebanyakan acara-acara sukan ini dipertandingkan sewaktu hari bekerja, sesetengah dari kita sukar untuk menyaksikan atlet-atlet Malaysia beraksi dengan lebih dekat.

Pun begitu, demi semangat kesukanan dan cintakan negara, kita masih lagi berpeluang untuk menonton acara-acara yang dipertandingkan di Sukan SEA 2017 Kuala Lumpur secara online atau live streaming dengan percuma melalui;

Astro GO / NJOI Now

Astro menyediakan lapan saluran (termasuk Astro Arena) untuk para peminat sukan mengikuti Sukan SEA 2017 Kuala Lumpur melalui aplikasi online, Astro GO dan NJOI Now. Pengguna-pengguna yang tidak melanggan Astro turut dibenarkan untuk mengikuti saluran-saluran yang menyiarkan acara-acara Sukan SEA ini.

Astro GO: Android / iOS / Web

NJOI Now: Android / iOS / Web

HyppTV Everywhere

Perkhidmatan IPTV dari TM, HyppTV menawarkan dua saluran khusus untuk Sukan SEA 2017 melalui aplikasi HyppTV Everywhere dalam bentuk HD.

Cuma, apa yang kurangnya adalah ia hanya terhad bagi pengguna-pengguna yang melanggan perkhidmatan Unifi dan sesetengah pelanggan Unifi atau pelanggan HyppTV Everywhere sahaja. Bagi anda yang melanggan perkhidmatan-perkhidmatan berkenaan, anda boleh mengikuti Sukan SEA secara langsung melalui aplikasi dan laman web HyppTV tanpa sebarang caj-caj tambahan.

HyppTV Everywhere: Android / iOS / Web (hanya untuk paparan Internet Explorer dan Safari sahaja. Browser lain macam Chrome, Firefox, dan Edge, semua tak lepas)

Tonton

Media Prima turut menawarkan dua saluran khusus untuk Sukan SEA 2017 melalui platform TV atas talian miliknya, Tonton. Pengguna boleh mengikuti perkembangan Sukan SEA KL 2017 sama ada melalui aplikasi mudah alih dan laman sesawangnya.

Harus diingatkan bahawa pengguna perlu mendaftar ke perkhidmatan ini untuk mendapatkan akses ke saluran-saluran berkenaan. Pendaftaran adalah percuma dan pengguna tidak perlu melanggan akses VIP untuk mengikuti Sukan SEA 2017 melalui Tonton.

Tonton: Android / iOS / Web

RTM (Teman Setia Andaaaaaa!)

Penyiar tertua di Malaysia ini tidaklah terlalu old skool memandangkan RTM turut menawarkan perkhidmatan tontonan secara atas talian melalui laman sesawang penstriman My Klik dan aplikasi mudah alih RTM Mobile.

Tiada saluran-saluran khusus untuk Sukan SEA ditawarkan pada perkhidmatan atas talian RTM ini. Ia hanya menawarkan saluran-saluran TV biasa RTM seperti RTM 1, RTM 2, dan TVi. Tetapi, saluran-saluran berkenaan kerap melakukan siaran langsung dan berita perkembangannya sepanjang sukan ini dilangsungkan.

Pengguna tidak perlu melakukan sebarang pendaftaran dan pembayaran untuk mendapatkan akses ke perkhidmatan ini. Justeru, memudahkan para pengguna yang memang rasa malas nak daftar-daftar semua ni.

Myklik: Web

RTM Mobile: Android / iOS

Anda mempunyai sebarang cadangan atau cara lain untuk mendapatkan akses percuma untuk mengikuti perkembangan Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 ini? Sila nyatakan di ruangan komentar di bawah.

Tinggalkan komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.