Utama Aksesori Jam Tangan Pintar Alif Satar #GengSubuhMacamJumaat dan Garmin Run Club Malaysia anjur Larian Santai di...

Alif Satar #GengSubuhMacamJumaat dan Garmin Run Club Malaysia anjur Larian Santai di sekitar Masjid Negara

95
0

Hujung minggu yang lalu, pelakon, penyanyi dan pengacara selebriti popular, Alif Satar, telah bekerjasama dengan Garmin Run Club Malaysia untuk menganjurkan larian santai sebagai sebahagian daripada gerakan #GengSubuhMacamJumaat, dan juga selaku Outdoor Series Ambassador yang baharu. Larian tersebut juga menjadi perintis kerjasama berterusan di antara Alif Satar dengan Garmin Malaysia pada tahun 2024, dan mengorak langkah ke arah aktiviti luar yang menarik.

Larian santai itu juga menyaksikan kira-kira 780 peserta larian yang berkumpul untuk solat subuh di Masjid Negara, diikuti dengan larian santai mengelilingi kawasan itu, melalui Taman Burung KL dan mengakhiri larian balik di masjid. Aktiviti ini juga menunjukkan usaha berterusan memperkasakan gaya hidup aktif yang mengutamakan kesihatan, terutamanya menjelang Ramadan.

“Kami teruja untuk meneruskan usaha kami dengan Alif Satar sebagai duta siri jam tangan pintar aktiviti luar Garmin. Kami juga akan terus memberi inspirasi kepada rakyat Malaysia untuk terus aktif, mengambil bahangian dalam pelbagai aktiviti penerokaan dan memajukan potensi diri melalui siri aktiviti luar kami yang canggih. Semangat pengembaraan Alif, seperti yang dibuktikan dalam gerakan #GengSubuhMacamJumaat beliau, sangat sejajar dengan kempen ‘Beat Yesterday’ kami, yang bertujuan untuk menggalakkan gaya hidup sihat dan memperkasakan orang ramai untuk meneroka pengembaraan baharu dengan siri aktiviti luar Garmin,” ujar Ketua Pasukan Pemasaran Garmin Malaysia, Sheena Sim.

Selepas solat, jurulatih Kelab Garmin Run Faiz Othman mengetuai kumpulan peserta dengan taklimat keselamatan dan sesi memanaskan badan. Alif turut beramah mesra dengan peserta sepanjang larian, dan terus mengingatkan mereka supaya mengekalkan gaya hidup aktif dan rutin mampan walaupun pada bulan Ramadan.

“Tiga petua yang saya akan berikan untuk mereka yang ingin mengikuti gaya hidup aktif ialah, pertama, melibatkan diri anda dengan pelari atau individu yang berfikiran sama untuk bertindak sebagai sistem sokongan anda bagi memastikan konsistensi. Kedua adalah bermula secara beransur dan stabil dengan rutin senaman anda untuk mengelakkan keletihan dan, akhir sekali, untuk menyediakan minda anda untuk mencapai matlamat fizikal anda kerana minda adalah kekuatan utama. Paling penting, nikmati proses tersebut kerana kecergasan sepatutnya menyeronokkan!” kata Duta Jenama Garmin, Alif Satar.

Alif turut berkongsikan perjalanan tahunannya untuk kekal sihat, terutamanya pada musim Ramadan, memberi inspirasi kepada peminatnya untuk memulakan hari mereka lebih awal, mengamalkan diet sihat dan komited untuk melakukan senaman harian untuk musim puasa yang lebih bermakna. Gaya hidupnya berfungsi sebagai contoh dedikasi kepada kesihatan, penerokaan, peningkatan diri, dan melampaui had peribadi.

“Saya berbesar hati untuk meneruskan usahasama saya dengan Garmin Malaysia. Keterujaan bersama kami untuk pengembaraan, komitmen terhadap gaya hidup sihat dan menjaga komuniti setempat menjadikan ini perkongsian yang kukuh. Saya berharap untuk terus memberi inspirasi kepada rakyat Malaysia untuk merangkul aktiviti luar, mengamalkan semangat “Beat Yesterday” untuk menggalakkan lebih ramai orang melakukan lebih sedikit setiap hari dengan dan mendorong diri mereka sedikit lebih gigih setiap hari dengan Garmin, sama seperti saya juga menggunakan Garmin fēnix saya 7 jam tangan pintar Pro dan Instinct 2X untuk latihan harian saya,” kata Alif.

Menzahirkan semangat untuk perkongsian itu, Sheena Sim berkongsi, “Kerjasama dengan Alif Satar dan #GengSubuhMacamJumaat ini adalah usaha kami untuk menyatukan rakyat dari pelbagai latar untuk bersama-sama dan menemui kegembiraan dalam memperbaiki rekod peribadi kita bukan sahaja melalui larian tetapi juga dalam aktiviti lain. Penglibatan Alif adalah bukti kesepaduan teladan kecergasannya dalam kehidupan seharian sambil mencari kegembiraan ketika berada di luar rumah dan kekal aktif. Kami sangat teruja melihat ramai rakyat Malaysia menyertai gerakan kesihatan ini untuk memperbaiki
hari kelmarin mereka.”

Untuk menonton secara eksklusif perkongsian yang mengujakan antara Garmin Malaysia dan Alif Satar, tonton video di saluran media sosial rasmi Garmin Malaysia di facebook.com/GarminMalaysia atau instagram.com/GarminMalaysia.

Jika anda ingin mencabar diri sendiri dan menjadi sebahagian daripada komuniti yang menyokong, pertimbangkan untuk menyertai Siri Garmin Run Asia 2024 yang akan datang untuk peluang berkembang dan berhubung dengan peminat kecergasan yang lain.

Nantikan lebih banyak maklumat terkini mengenai pendaftaran! Sertai perjalanan menarik ini untuk menewaskan semalam dan terima kehidupan yang penuh dengan pengembaraan, pertumbuhan dan kesihatan. Untuk mengetahui maklumat lanjut tentang Garmin dan barang boleh pakai yang mereka tawarkan, layari https://www.garmin.com.my/

Tinggalkan komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.