Utama Monitor Siri Redmi Gaming TV X Pro dilancarkan di China

Siri Redmi Gaming TV X Pro dilancarkan di China

361
0
xiaomi-redmi-tv-x-pro-dilancarkan kv

Xiaomi baru-baru ini telah memperkenalkan siri televisyen pintar khusus permainan di pasaran China di bawah sub-jenamanya, Redmi. Dikenali sebagai Redmi Gaming TV X Pro, siri ini menawarkan pengguna dengan visual beresolusi tinggi dan kadar penyegaran semula tinggi dengan saiz skrin 65-inci dan 75-inci.

Sungguhpun menawarkan saiz skrin yang berlainan, kedua-dua varian Redmi Gaming TV X Pro ini masih lagi mempunyai spesifikasi yang sama.

Siri televisyen pintar ini menawarkan resolusi 4K pada 3740 x 2160 piksel, kadar penyegaran semula 120Hz, MEMC 120Hz, warna gamut yang luas 94% DCI-P3, dan warna paparan 1.07 billion.xiaomi-redmi-tv-x-pro-china spesifikasi

Skrinnya paparannya ini juga dipertingkatkan dengan pencahayaan latar dibahagikan yang menurut Xiaomi mampu mencapai 4,096 tahap pelarasan kecerahan. Ia juga menyokong kadar penyegaran semula boleh laras yang disesuaikan secara pintar mengikut kadar bingkai sesebuah permainan berkomputer berkenaan untuk mencegah koyakan skrin.

Sokongan ALLM

Ciri-ciri unik yang disediakan oleh TV ini termasuklah sokongan Dolby Vision dan Dolby Atmos selain dari mod permainan yang dipertingkatkan dengan kecerdasan buatan (A.I.). Sokongan ini membolehkan skrin ini secara automatik mengaktifkan mod rendah kelewahan (ALLM) dan menutupkan fungsi-fungsi yang tidak digunakan apabila mengesan sesebuah permainan sedang dimainkan.

Turut disediakan sokongan terbina dalam platform permainan dari China Migu Play yang membolehkan para pemain menstrim permainan dan memainkan lebih dari 40 judul permainan. Cuma tidak diketahui sama ada platform ini akan dikekalkan atau ditukar dengan platform lain jika Redmi Gaming TV X Pro dipasarkan ke pasaran luar China.xiaomi-redmi-tv-x-pro-dilancarkan-1

Redmi Gaming TV X Pro menggunakan pemprosesan kuad-teras A83 yang tidak dinyatakan secara spesifik jenamanya bersama-sama RAM 3GB dan storan dalaman 32GB. Untuk port input dan outputnya pula, ia menampilkan satu port HDMI 2.1, dua port HDMI 2.0, dua USB 2.0, satu ethernet, satu input AV, port koaksial S/PDIF dan satu port antena.

Harga Redmi Gaming TV X Pro

Di China, Redmi Gaming TV X Pro berharga CNY 2,999 (~RM 1,962) untuk model 65-inci dan CNY 4,299 (~RM 2,812) untuk model 75-inci. Xiaomi bagaimanapun tidak mengumumkan sama ada model televisyen pintar terbaru keluarannya ini akan menemui pengguna pasaran global.

  • Redmi Gaming TV X Pro 65-inci – CNY 2,999 (~RM 1,962)
  • Redmi Gaming TV X Pro 75-inci – CNY 4,299 (~RM 2,812)

Tinggalkan komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.