Utama Teknologi Jemuran di Musim Hujan

Jemuran di Musim Hujan

1311
23
Jemuran, Sidai Kain, Ampaian, Jemur Baju

Mula dari tengah malam semalam, bawak ke tengah hari ni, hujan turun tak henti-henti. Kain yang sudah dibasuh selepas waktu Subuh tadi hanya dapat dijemur pada lewat tengahari tadi setelah hujan reda.
Awan mendung masih belum berarak pergi. Indah sinar sang suria tidak kelihatan sehingga kini.
Harap baju dan seluar kerja aku tidak berbau dalam cuaca yang lembab sebegini. Dah la seluar kerja aku pun tinggal dua pasang je. Seluar yang lain banyaknya sudah mereput.

23 KOMEN

  1. Kat tempat kawe, ada setengah hari jer utk jemur kain. Pagi panas dan petang hujan lebat. Kalau tak kering sebelah pagi, abis ler. So, kami terpaksa cuci tengah malam, spin dan letakan dalam bakul bawah kipas sampai subuh. Jemur dari subuh sampai tengahari. Berkesan juga.. cuma penat sikit lah

  2. kat sini hujan dan panas berselang seli,nasib bila panas tu..panas yg erik,harini kain jemuran elok kering sbb panas terik,semalam plak hujan sepanjang hari…semuanya kuasa ilahi…. 🙂

Tinggalkan komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.