Utama Gaya Hidup Garmin Run Asia Series 2024 kembali lagi Oktober ini atas Permintaan Ramai

Garmin Run Asia Series 2024 kembali lagi Oktober ini atas Permintaan Ramai

102
0

Kuala Lumpur, 22 Mac 2024  — Garmin Malaysia hari ini mengumumkan kembalinya Garmin Run Asia Series 2024 yang dinanti-nantikan  yang ditetapkan pada Oktober ini. Menerima tema ‘From Zero to Hero’, larian ini bertujuan untuk mencabar peserta pada satu lagi larian yang hebat dan menggembirakan yang akan mendorong mereka melepasi zon selesa dan menggalakkan mereka menjalani gaya hidup yang lebih aktif.

Kembali kukuh untuk tahun ketiganya, Garmin Run Asia Series 2024 – Malaysia akan diadakan pada 27 Oktober 2024 di Dataran Putrajaya, bermula dari 5 pagi dan seterusnya. Kategori perlumbaan ialah 5km, 10km dan 21km, menyediakan pelbagai hadiah menarik menanti para peserta yang menang. Pendaftaran akan bermula dari 25 Mac 2024.

“Siri Garmin Run Asia ialah siri acara larian merentas benua yang merangkumi beberapa bandar di Asia termasuk Kuala Lumpur, Tokyo, Hong Kong, Bangkok, Jakarta, Manila, Ho Chi Minh, Singapura, Taipei. Dengan pengiktirafan di sembilan bandar Asia terkemuka, kami telah menyasarkan untuk mempromosikan budaya berlari, menggalakkan gaya hidup sihat dan memupuk hubungan yang pelbagai di Asia. Kami berbangga menyaksikan keghairahan yang semakin meningkat untuk berlari dan kekal aktif dalam komuniti setempat. Selaras dengan moto kami ‘Beat Yesterday’, kami memperkasakan individu untuk melebihi had mereka dengan setiap larian, tanpa mengira lokasi” kongsi En. Scoppen Lin, Penolong Pengurus Besar, Garmin Asia.

Penggemar larian juga akan mendapat peluang menarik untuk berlari berdampingan dengan duta Garmin untuk siri luar, Alif Satar sambil menyertai larian itu untuk menceriakan rakan-rakan pelarinya.

“Ketika kami melangkah ke tahun ketiga Siri Garmin Run Asia di Malaysia, kami teruja dengan apa yang akan datang dan dengan Alif bersama kami, kami menjangkakan sambutan positif daripada para peserta. Tahun ini menjanjikan lebih besar, didorong oleh budaya berlari yang semakin meningkat dalam kalangan rakyat Malaysia. Dengan semangat berterusan peminat Malaysia, kami meluaskan lagi jangkauan kami. Di samping larian fizikal kami di Dataran Putrajaya pada bulan Oktober, kami akan memulakan Larian Maya Garmin Asia pada bulan Ogos, menampilkan kategori 10km dan 21km dalam pendahuluan ke pusingan Malaysia Siri Garmin Run Asia. Semuanya bersedia untuk menjadi perjalanan yang menarik!” tambah Sheena Sim, Ketua Pasukan Pemasaran Garmin Malaysia.

Siri Garmin Run Asia 2024 – Malaysia akan dibuka untuk pendaftaran mulai 25 Mac 2024 kepada pemohon berumur 5 tahun ke atas bagi kategori 5km, 13 tahun ke atas bagi kategori 10km dan 18 tahun ke atas bagi kategori 21km. Peserta di bawah 17 tahun mesti ditemani oleh seorang dewasa berumur 18 tahun ke atas. Larian ini terbuka kepada peserta dari semua bangsa.

Yuran pendaftaran akan bermula dari RM50 untuk kategori 5km untuk jualan kilat 72 jam mulai 25 Mac dan berakhir pada 11:59 malam pada 27 Mac. Senarai penuh yuran pendaftaran di bawah:

Nota: Yuran tidak termasuk Insurans Kemalangan Diri Kumpulan RM4/pax dan Yuran Penghantaran.

Pendaftaran Garmin Asia Virtual Run bermula pada 24 Julai dan berlangsung dari 1 hingga 18 Ogos untuk kedua-dua kategori 10km atau 21km. Penyertaan adalah percuma pada aplikasi Garmin Sports dan eksklusif kepada pengguna Garmin. Butiran lanjut akan diberikan kemudian.

Tahun lalu, Garmin Run Asia 2023 mencatatkan penyertaan lebih 10,000 rakyat Malaysia yang muncul untuk menewaskan pemain terbaik peribadi dan mencabar diri mereka satu langkah pada satu masa. Peserta dapat memecahkan rekod peribadi, memenangi hadiah menarik, menikmati promosi eksklusif pada barang boleh pakai Garmin, dan mengambil bahagian dalam keseronokan di pelbagai gerai penaja acara.

Nantikan maklumat lanjut mengenai Garmin Asia Run Series 2024 di platform media sosial kami. Peserta yang berminat boleh mula mendaftar untuk slot mereka di  https://raceroster.com/ events/2024/86562/garmin-run- asia-series-2024-malaysia  mulai Isnin, 25 Mac 2024.

Tinggalkan komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.