Utama Gaya Hidup Garmin Malaysia jalin Usahasama dengan Reef Check Malaysia pelihara Ekosistem Lautan Negara

Garmin Malaysia jalin Usahasama dengan Reef Check Malaysia pelihara Ekosistem Lautan Negara

32
0

Kuala Lumpur, 16 April 2024  — Garmin Malaysia dengan bangganya mengumumkan usaha sama dengan Reef Check Malaysia, sebuah organisasi yang komited terhadap lautan yang sihat dengan menguruskan ekosistem marin di Malaysia secara mampan, dalam  inisiatif mampan yang bertujuan untuk memerangi pencemaran marin melalui pengumpulan jaring hantu.  Usaha kerjasama ini menyerlahkan komitmen kedua-dua organisasi terhadap pemuliharaan alam sekitar dan pemeliharaan ekosistem marin.

Di bawah inisiatif ini, Garmin Malaysia berjanji untuk menyumbang RM100 bagi setiap 1 kilogram pukat hantu yang dikeluarkan dari perairan Malaysia. Garmin Malaysia telah menetapkan sasaran untuk mengutip RM10,000 melalui inisiatif ini dari Mac hingga September 2024.

“Di Garmin, kami sentiasa berada di barisan hadapan dalam usaha mampan dan pemuliharaan lautan. Dedikasi kami terhadap pemuliharaan marin juga sejajar rapat dengan salah satu industri utama utama Garmin memenuhi keperluan – pasaran Marin. Keseronokan kami untuk bekerjasama dengan Reef Check Malaysia berpunca daripada komitmen bersama kami untuk memberi impak ketara kepada ekosistem marin di Malaysia. Melalui inisiatif seperti koleksi jaring hantu dan pengenalan barang boleh pakai mesra alam seperti jam tangan Garmin Descent G1 Solar – Ocean Edition, kami berhasrat untuk memanfaatkan kepakaran dan sumber kami untuk menyumbang kepada lautan yang lebih bersih dan planet yang lebih sihat untuk generasi akan datang”, Sheena Sim, Ketua Pemasaran, Garmin Malaysia.

Di samping ikrar ini,  Garmin baru-baru ini telah memperkenalkan Garmin Descent G1 Solar – boleh pakai Edisi Lautan, boleh pakai tertumpu selam yang inovatif yang dihasilkan daripada plastik terikat lautan kitar semula, yang melambangkan dedikasi kami terhadap kemampanan.  Ia membolehkan peminat menyelam untuk menghidupkan semangat mereka untuk sukan ini dengan komputer menyelam yang canggih sambil menyatakan cinta mereka kepada lautan melalui penggunaan yang bertanggungjawab.

Reef Check Malaysia akan mengetuai operasi penyingkiran pukat hantu, memanfaatkan kepakaran dan rangkaian penduduk pulau terlatih tempatan untuk mengalihkan pukat ikan terbiar dengan selamat dari habitat bawah air sekitar pulau di Johor. Jaring ini, yang biasanya dirujuk sebagai jaring hantu, menimbulkan ancaman besar kepada hidupan marin Malaysia, menjerat haiwan marin dan merosakkan terumbu karang. Oleh itu, Garmin komited untuk memainkan peranan dalam penyingkiran bahan pencemar lautan bagi memelihara perairan Malaysia yang bersih.

“Kami berterima kasih atas sokongan Garmin Malaysia dalam misi kami untuk melindungi biodiversiti marin Malaysia. Melalui perkongsian ini, kami berhasrat untuk meningkatkan kesedaran tentang kesan pencemaran marin dan memberi inspirasi kepada tindakan ke arah lautan yang lebih bersih dan sihat”, Julian Hyde, Ketua Pegawai Eksekutif, Reef Check Malaysia.

Memperluas kempen, inisiatif itu tidak berakhir dengan kutipan jaring hantu.  Garmin berdedikasi untuk menggunakan koleksi ini untuk mengitar semula produk artisan yang boleh memberi manfaat kepada pengguna, seperti kantung pelbagai guna yang kalis air dan banyak lagi.  Komitmen ini menunjukkan pendekatan holistik Garmin terhadap kemampanan, menunjukkan dedikasi untuk menggunakan semula sisa lautan untuk tujuan praktikal dan bermakna.

Kempen keseluruhan dan pengenalan Garmin Descent G1 Solar – Ocean Edition boleh pakai adalah sebahagian daripada komitmen Garmin Malaysia yang lebih luas terhadap kelestarian alam sekitar.  Dengan bekerjasama dengan organisasi seperti Reef Check Malaysia, Garmin komited untuk terus memberi kesan positif kepada alam sekitar dan komuniti tempat ia beroperasi.

Kejuruteraan di dalam untuk kehidupan di luar, produk Garmin telah merevolusikan kehidupan untuk pelari, penunggang basikal, perenang dan atlet dari semua peringkat dan kebolehan. Komited untuk membangunkan teknologi yang membantu orang ramai kekal aktif dan meningkatkan prestasi, Garmin percaya setiap hari adalah peluang untuk berinovasi dan peluang untuk mengalahkan semalam. Jenama kecergasan Garmin yang lain termasuk Tacx dan Firstbeat Analytics. Untuk maklumat lanjut, lawati bilik akhbar maya Garmin di  garmin.com.my/news/pressroom/, atau ikuti kami di  facebook.com/GarminMalaysia, instagram.com/GarminMalaysia, youtube.com/GarminMalaysiaAsia atau ikuti pengembaraan kami di  Blog Garmin Malaysia

Tinggalkan komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.