Utama Mobile iOS Waze umum kemaskini utama, Version 4.0 untuk peranti iOS

Waze umum kemaskini utama, Version 4.0 untuk peranti iOS

847
1

Firma pemetaan milik Google, Waze telah mengumumkan kemaskini terbesarnya Version 4.0, pertama kali sejak ianya diambil alih oleh gergasi enjin carian berkenaan. Kemaskini ini menyediakan rekaan terbaru yang menawarkan lebih kejelasan selain dari ciri-ciri penambahbaikan yang terkini.

Rekaan terbaru ini lebih mirip kepada rekaan antara muka permainan komputer simulasi kehidupan, The Sims. Elemen-elemen yang kelihatan seperti ‘kartun’ ini menjadikan aplikasi ini lebih mudah digunakan disamping pada masa yang sama tidak mengorbankan sebarang info-info berkaitan yang bermanfaat buat pengguna.

Bagaimanapun, kemaskini ini hanya hadir untuk peranti-peranti iOS terlebih dahulu sebelum ianya akan hadir ke peranti Android.

One tap navigation membenarkan para pengguna untuk menetapkan beberapa destinasi-destinasi biasa pengguna seperti kediaman, tempat kerja mahupun tempat lepak kegemaran. Destinasi-destinasi ini akan disimpan di dalam folder pada sebelah kanan, bersama-sama peristiwa-peristiwa dan pemberitahuan yang boleh dijadualkan di dalam Waze. Pengguna juga boleh menyelaraskan Waze dengan jadual yang telah ditetapkan pada Google Calendar pengguna.

Sistem pemakluman pemberitahuan (Alerts) turut dipermudahkan dengan menandakan lokasi pada peta berdasarkan 11 jenis pemberitahuan yang disediakan berserta sedikit keterangan ringkas dan muat naik foto.

Poin-poin akan diberi kepada pengguna berdasarkan jumlah pemberitahuan yang diberikan dan pengesahan pemberitahuan. Poin-poin tersebut akan membolehkan pengguna mendapat gelaran mengikut tahap dari yang tertinggi ke peringkat paling rendah.

Melalui kemaskini Waze yang terbaru ini, pengguna juga boleh menghantar jangkaan waktu tiba (ETA) ke destinasi kepada rakan-rakan untuk memudahkan rakan-rakan.

Muat turun aplikasi Waze untuk iOS di iTunes

1 komen

Tinggalkan komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.